Szürreális elmélkedés az anyagi létezésről illetve annak hiányáról. Emberi jelenlétet sejtető alakok/formák/bábok/héjak. Olyan tereket jelenítenek meg, vagy egy olyan állapotot, ami se nem itt, se nem ott még/már nincs.
A kiállított anyag koncepciója az átváltozás / átalakulás mint liminális tér filozófiai, irodalmi, mitológiai és folklorisztikai szempontokon alapul; inspirációként Gaston Bachelard A tér poétikája, Pilinszky János és Emily Dickinson költészete, Ovid Metamorfózisa és hozzá kapcsolódó folklór. Mindezen elemek szürrealista, expresszionista látványvilágban egyesülnek a helyspecifikus installációban.
Pilinszky János
Terek
A pokol térélmény. A mennyország is.
Kétféle tér. A mennyország szabad,
a másikra lefele látunk,
mint egy alagsori szobába,
föntről lefele látunk, mintha
egy lépcsőházból kukucskálnánk lefele
egy akarattal nyitva hagyott (felejtett?)
alagsori szobának ajtaján át.
Ott az történik, ami épp nekem
kibírhatatlan. Talán nem egyéb,
kibontanak egy rongyosládát,
lemérik, hány kiló egy hattyú,
vagy ezerszeres ismétlésben
olyasmiről beszélnek azzal
az egyetlen lénnyel, kit szeretek,
miről se írni, se beszélni
nem lehet, nem szabad.
A kiállítás megtekinthető: 2018. május 9 – június 2.
Megnyitó: 2018. május 9. szerda 17 óra
Helyszín: FERI, 1084 Budapest Német utca 6.